Am fost aseara la un concert sustinut de violonistul Alexandru Tomescu in catedrala Romano-Catolica Sfantul Iosif din Bucuresti.

Spectacolul de ieri a marcat finalul turneului ”Bach to Basics”,  inceput pe 10 mai (Ziua Regelui) in cadrul caruia artistul a cantat cu prețioasa vioara Stradivarius Elder Voicu 1702. Este vorba de un turneu care are si o miza caritabila, aceea de a oferi o casă şi o familie fiecărui copil şi de a desfiinţa astfel orfelinatele de tip vechi, misiune a Fundaţiei Hope and Homes for Children România, astfel ca spectatorii au fost incurajati sa doneze bani la iesirea din catedrala.



Nu mai fusesem de ceva timp in aceasta catedrala iar lumina difuza si muzica sublima a lui Tomescu au facut ca totul sa fie magic pentru mine. Am avut, din fericire si un loc confortabil asa ca am savurat fiecare minut. A fost cu adevarat sublim. Catedrala a fost ticsita de lume care statea si pe jos cu ochii inchisi numai sa il asculte. Recitalul a inceput la 20.10 iar eu a trebuit sa plec la ora 21.00. Dar as mai fi stat fara indoiala. Insa am plecat multumita ca mi-am luat doza de sublim si de muzica de Bach.


Asa mult imi place ca Tomescu, spre deosebire de alti artisti, stie sa explice, cu finetea ce il caracterizeaza, ce reprezinta fiecare bucata muzicala pe care urmeaza sa o interpreteze. Sa vrei sa gasesti un nod in papura si nu poti.
0 Responses

Trimiteți un comentariu