Am fost sambata, 25 mai, la concertul lui Andrea Bocelli pe care il asteptasem de mult.

Mi-am luat bilet doar cu cateva zile inainte, ca niciodata (pentru ca de regula, atunci cand merg la un concert imi iau din timp de teama sa nu se epuizeze cele mai ieftine bilete). Si am constatat cu stupoare ca cele de 1400 si 900 de lei se vandusera primele si ca mai erau destule de 150 de lei (cea mai ieftina categorie). La cata lume era la concert nici nu cred ca s-au vandut toate. Paradoxul mioritic - mai mereu se epuizeaza primele cele mai scumpe bilete.

Despre concert am doar un singur lucru bun de zis. Sonorizarea a fost EXCEPTIONALA. Sunetul era cristal. Desi a fost vorba de un concer in aer liber, se auzea ca si cum ar fi fost in Sala Palatului. Oricum la cata lume a venit, se putea foarte bine organiza acolo. Eu stau si ma intreb cum un artist de talia lui Bocelli a acceptat sa cante in acele conditii. Bine ca nu vede.


Andrea Bocelli a avut si cativa invitaţi speciali: soprana Angela Gheorghiu, soprana Paola Sanguinetti, dirijorul Marcello Rota, grupul DIV4S, grupul CARisMA, Orchestra Naţională Radio, Corul Radio şi Cezar Ouatu.



Marele neajuns al acestui concert a fost locatia si faptul ca s-a tinut in aer liber. Toata lumea ii injura pe organizatori pentru acest « mic amanunt » pe care au uitat sa il mentioneze si care a facut diferenta. Absolut nimeni nu stia ca acest concert se va desfasura in aer liber, intr-un spatiu destul de restrans si neamenajat corespunzator, in spatele pavilionului central de la Romexpo. Pe toate biletele scria ROMEXPO si atat. M-am uitat si pe ale altor persoane. Nu s-a spus nicaieri ca va fi in aer liber. Si mai ales dupa ploaia de sambata si racoarea care s-a lasat, am inghetat cu totii stand pe loc. Si cand l-am vazut la stirile de duminica pe unul dintre reprezentantii organizatorilor (Project Events) spunand sus si tare ca s-a anuntat peste tot care sunt conditiile si ca el era foarte mirat ca lumea nu stia ca va fi afara, m-au apucat spumele. E drept ca inainte de concert, nu am avut timp sa ma interesez in detaliu care vor fi conditiile. Insa dupa declaratia lui, am scotocit internetul sa vad daca omul a avut dreptate sau nu. Si am gasit doar pe libertatea.net (nicidecum pe site-urile care au vandut bilete la acest eveniment asa cum ar fi fost cel mai logic, zic eu) doar o scurta fraza in care se specifica faptul ca va fi in aer liber. Si dupa ce am vazut la stiri niste dame simandicoase care se plangeau ca au stat la VIP pe scaune ude……halal. Eu am zis ca la cel mai ieftin bilet luat nu am de ce sa ma plang. Stateam si ma gandeam cat de ofticati or fi fost moftangii simandicosi care au luat bilete de 1400 si 900 de lei ca sa fie VIP-uri cu fundu-n balta. Eu, la acest aspect le-am dat clasa si ma felicit inca o data ca am luat cele mai ieftine bilete, ca nu e prima data cand cei de la VIP au parte de un astfel de tratament la concerte. Dar vad ca tot nu se invata minte. Anyway nu ii plang eu pe ei. Ziceam ca le-am dat clasa pentru ca am gasit si un loc confortabil de stat, ca ma gandeam cu groaza cum o fi sa stau 2 ore in picioare in frig. « Dragii » de organizatori se gandisera sa amenajeze un podium pentru persoanele cu dizabilitati, adica o sandrama cu o rampa improvizata, penibila, totul acoperit cu o husa neagra, ciuruita si sfasiata de parca scapase din Kosovo. Noroc cu acel podium si cu rampa ca au avut si alti oameni (printre care si eu) unde sa stea si sa faca niste poze decente. Asa ca m-am simtit muuuult mai VIP decat altii.



Alta marlanie organizatoriceasca a fost faptul ca nu aveai voie sa intri cu umbrela (de parca s-ar fi gandit cineva sa o foloseasca pe post de arma alba, sa arunce cu ea in Bocelli sau mai stiu eu ce sa faca….come on), ci erai obligat, ca in caz de ploaie sa iti cumperi din incinta, o pelerina pentru 2 jetaone am auzit. Sper ca nu era 5 lei jetonul si sa fi trebuiasca sa dai 10 lei pe o foaia de ceapa. In orice caz, am fost nevoita sa imi las umbrela afara insa a fost pazita bine asa ca am recuperat-o la plecare.



Nu am rezistat decat pana la 22.30 cand incepusem sa tremur de-a binelea si inghetasem bocna. Nu visam decat o baie fierbinte acasa. Multi oameni plecasera chiar dupa primele 45 de minute din cauza frigului si a imbracamintii neadecvate. Insa concertul a mai continuat.

Ii rog pe aceasta cale pe organizatorii de concerte si de alte evenimente ca de acum incolo sa scrie pe bilet in paranteza mai multe detalii si eventual pe verso conditiile de acces pentru ca este foarte enervant sa ti se confiste la intrare umbrela, sticla cu apa sau alte obiecte.




Pacat ca frigul nu m-a lasat sa ma bucur in totalitate de acest concert extraordinar. Pacat ca ne tot lasam calcati in picioare si platim sume exorbitante pe bilete aiurea. 


7 Responses
  1. Alina Says:

    Mda, in perioada asta sunt multe targuri la Romexpo, probabil obtin mai multi bani de la ele, decat de la concertul lui Bocelli. E pacat ca nu s-a organizat ca lumea, e bine ca ai povestit despre experienta, sa stie lumea ce bine organizeaza evenimentele Project Events. Eu am fost in Tineretului, la concertele date de Europa FM, cu ocazia aniversarii a 13 ani. Nu pot spune ca a fost excelent, dar acolo macar puteam deschide umbrelele. Initial vroiam sa merg la tenis, dar am vazut ca se anunta vremea rea si am amanat. Daca esti o persoana activa si vrei sa inveti un nou sport, poate ca te intereseaza concursul de pe MeritaCitit.ro unde Tabara de Tenis ofera un antrenament cu initiere in tenis.
    Eu astept concertul CAMINOS DEL BARROCO, de la Institutul Cervantes, e pe 29 mai, la 7. Mi l-a recomandat o prietena


  2. Unknown Says:

    Nu sunt sigura ca se intampla magarii numai la evenimentele Project Events. Am mai fost si la alte concerte si am intampinat tot felul de faze. Dar nu bag mana in foc ca au fost organizate tot de ei ca nu m-a interesat aspectul. Nu vreau sa se inteleaga ca am ceva cu ei. Critic doar conditiile de organizare. K si la White Sensation a fost o mare bataie de joc si tot asa mare eveniment cu staif a fost. Am inteles ca la Depeche Mode au fost ceva probleme cu sunetul. Asta stiu din relatarile unora care au fost ca eu nu am reusit sa ajung dar auzind chestia asta parca ma oftic mai putin. Sa fi dat tot atat pe bilet si sa am parte de o acustica proasta la ditamai Depeche Mode chiar m-as fi enervat. Macar la Bocelli sunetul a fost de nota 10. Probabil au fost sculele lui. Am trecut si eu pe la Tineretului in drum spre Bocelli si m-am ofticat ca s-au suprapus ca as fi stat si acolo.

    Merci pt informatii. O sa ma interesez de ce mi-ai zis. Daca mai ai sugestii de evenimente, spune-mi si mie ca imi place sa ies. Poti sa imi scrii si pe Facebook.


  3. Anca Says:

    :)) imi aduc aminte cand TE PLANGEAI ca nu mai sunt locuri VIP! =)) chiar voiam sa stiu cum a fost ca s-a dus si o cunostinta de a mea... E racita! Zi mersi ca nu s-a pus pe tunat, fulgerat si poate mai venea si o tornada ( cireasa de pe tord) mdeah... De merd!


  4. Valeria Says:

    Foarte urat din partea organizatorilor, asa putea intra orice persoana dorea fara bilet/jeton. Asta e, made in romania.


  5. Unknown Says:

    Anca... nu prea iti inteleg comentariul. Nu m-au interesat niciodata biletele la VIP pt ca oricum nu mi-as fi cumparat unul.


  6. Unknown Says:

    Ei nu era chiar asa Valeria. Chiar daca s-au scos la un moment dat gardurile de la intare, tot ramasesera paznicii care te controlau. Nu putea intra oricine, ca mi-as fi chemat si eu cunostintele daca era asa.


  7. Roxie Says:

    Ce aiurea! Eu aveam impresia ca o sa fie in cupola. Cum sa-l pui asa in spate? e ca si cum ar fi un concert in spatele blocului. Ce aiurea. Mi s-a parut tare haios ce ai zis ca bine ca e orb :))) . Mi se pare urat ca unii au dat asa multi bani pe bilet si au avut conditii ... numai de vip nu. Pana la urma ei au platit un ban sa aiba un anumit confort si mi se pare normal ca daca dai un ban sa si primesti ceva.

    Tare aiurea cu organizarea asta, ca daca stia lumea normal ca se echipa corespunzator.
    Urat ce se intampla la noi cand vine vorba de concerte. Si totul din cauza organizatorilor romani!


Trimiteți un comentariu