Provocarea lansata de chinezu mi s-a parut super inca din titlu. Bine, titlul « Calatori legendari din Social Media » apartine campaniei Heineken, insa mi s-a parut ca suna atat de bine incat am decis sa il pastrez patial si pentru articolul meu. Dupa ce am citit despre ce este vorba mi-a placut si mai tare. Atat de tare incat tin mortis sa fiu printre cei alesi, pentru ca, cred eu ca am datele necesare care ma califica. Si cu ocazia acestui articol imi inaugurez o noua sectiune pe blog – Dezvoltare personala - iar acesta va fi primul articol postat. Ma gandeam de mult sa fac acest lucru dar s-au ivit alte lucruri intre timp si il cam pusesem in stand bye.













Cand aud cuvantul calatorie sar si spun prezent indiferent despre ce este vorba. Am asa o atractie mai speciala si cred ca a venit momentul sa povestesc despre calatoria mea de anul trecut de care sunt foarte mandra. De mult asteptam ocazia prielnica pentru a scrie despre experienta Camino de Santiago 2012.

Am spiritul de aventura in sange, chit ca am inceput sa il manifest doar de cativa ani incoace pentru ca a stat ascuns. Insa neavand nici o sansa sa il reprim, in ciuda eforturilor repetate, am decis sa mi-l asum. Si zau ca ma simt asa de bine. Nu caut eu cu lumanarea aventura, dar nici nu zic nu cand se iveste o ocazie. Asa a fost si cu Camino de Santiago care este un pelerinaj catolic pe care l-am facut in iunie 2012. A fost atat o calatorie geografica, cat si una sufleteasca (aveam si eu niste probleme de corazon de rezolvat), iar de spirituala ce sa mai vorbesc ! Am ales o ruta « pentru incepatori » cum imi place sa ii spun, ruta portugheza, care are « doar » 250 de km, pentru ca oricat de temerara sunt eu, imi place totusi sa imi asum riscuri calculate. Nu puteam sa trec de la statutul de leguma la a face dintr-odata si fara pregatire 800 de km pentru « the real thing », adica cea mai populara si cunoscuta optiune de a parcurge Camino.

Mai multe, va las sa descoperiti urmarind filmuletul care spune povestea calatoriei mele, realizat de cineva drag mie, in februarie 2013.



Singura cu rucascul in spate mai fusesem eu, taind Italia de la sud la nord si retur in februarie 2004, in timpul stagiului Erasmus, insa de data asta a fost cu totul altceva. Nici eu nu credeam in adancul sufletului ca o sa reusesc si mai ales ca nu o sa am nici macar o basica pe drum sau vreo alta patanie.

Experienta Camino de Santiago m-a invatat enorm de multe lucruri si intr-adevar m-a facut alt om. Unul mai evoluat, sper eu.

Am invatat in primul rand ca universul functioneaza si chiar raspunde cererilor noastre, daca sunt formulate correct.

Daca ne dorim sa evoluam tot ce trebuie sa facem este sa avem deschidere, sa judecam mai putin, daca se poate chiar deloc, sa incercam sa intelegem mai mult, sa avem credinta si sa lasam lucrurile sa se intample. Uite ca s-a putut si in cazul meu sa renunt la documentare temeinica si absolut necesara, la a face tot felul de planuri pentru situatii ipotetice si la control. Si ce frumos a fost sa ma las suprinsa de fiecare lucru bun care mi se intampla. Si iaca am supravietuit.

Camino m-a invatat sa renunt. Stiu ca suna putin ciudat insa este o deprindere care te ajuta in viata. Suntem obisnuiti sa ne atasam de lucruri, oameni sau locuri fara de care nu am concepe sa traim. Si totusi se poate.
Camino m-a invatat sa fiu mai calma, mai toleranta, mai rabdatoare si sa nu ma mai agit pentru toate nimicurile – iarasi o deprindere care te poate scuti de mult stres in viata.

In concluzie, da, Camino este o calatorie de facut cel putin o data in viata, dar mare atentie ! O data infectat cu virusul asta s-ar putea sa mai vrei inca o data si inca o data si tot asa. E o calatorie initiatica si transformatoare, de facut la orice varsta.

Asa ca acum ma gandeam sa il « atac » pe Camino cel lung – ala de 800 de km. Asta este urmatoarea mea tinta. Si daca scap cu viata……sper sa urmeze si altele la fel de « incarcate » cum ar fi India, Nepal, Mexic, China si lista ramane deschisa atata timp cat voi trai pe acest pamant.



PS : Mi-a facut o deosebita placere sa scriu acest articol si m-am distrat copios urmarind episoadele campaniei : Dropped si The Voyage.
0 Responses

Trimiteți un comentariu