Pe acest blog nu-mi propun sa fac politica si incerc sa ma tin departe de chestiunile astea. Insa nu ma pot abtine sa nu am niste luari de pozitie in calitate de cetatean, vietuitor in sectorul 4 al Bucurestiului. Acest sector este administrat de primarul Piedone, pe care il cunoaste toata lumea, aflat, din pacate, la al doilea mandat.

Cei care locuiesc in blocurile reabilitate pot sari in apararea primarului. Insa eu ca cetatean sunt suparata pe acest primar din 3 motive :

  1. Pentru ca nu rateaza nici un prilej pentru a « rade » cate un spatiu verde si a tranti cate o constructie.
  2. Pentru ca nu se ingrijeste de curatenia sectorului si nu a pus mai multe pubele de colectare selectiva asa cum mi-a promis personal acum cateva luni cand am dat nas in nas pe strada cu el insotit de armata de 6 purtatori de agende aghiotanti.
  3. Pentru ca nu mi-a reabilitat blocul care este stradal. O fi de vina faptul ca noi nu am dat spaga pentru asta cum au facut altii ? Se poate.
Ce am vazut eu saptamana trecuta plimbandu-ma cu bicicleta in parc m-a enervat la culme si am decis sa iau atitudine macar prin scris.

Dupa unele « cosmetizari » si aranjari de peisaj : a mai pus niste bancute, jardiniere si felinare, a mai sistematizat mici zone de asteptat si alte asemenea (a se vedea zona Sincai, vis-a-vis de intrarea in parcul Tineretului), primarul Piedone s-a angajat intr-o sistematica si sustinuta campanie de radere a spatiului verde cat se poate si de unde se poate.

Acum cativa ani, a ras spatiul verde de vis-a-vis de Piata Progresului pentru a sistematiza zona si a tranti o constructie care a functionat o vreme ca si piata (pardon Complex Agroalimentar Prograsul) dar care anul asta, odata cu constructia noi piete Progresul, a fost abandonata.




M-am tot intrebat, care o fi motivatia primarului si ce mare master plan o avea in cap ? Atunci cand stii ca vei tranti un mare mastodont de piata, pe locul celei vechi, de ce te mai apuci sa razi spatiul verde ca sa trantesti o constructie pe care ulterior sa o abandonezi ? Zau ca stau si ma tot intreb ca Ilie Moromete si ma depaseste problema. Poate nu inteleg eu.

Saptamana trecuta plimbandu-ma prin Tineretului m-am pomenit in fata unei ditamai structuri in constructie, langa altele mai mici existente. Ce naiba e cu atatea betoane in parc ? Asta ca sa nu mai pun la socoteala un bloc si o gradinita construite fix in parc ? Oare cine le-o fi dat aprobare ma intreb ?

Deci ma gandesc cu groaza ca acum parcul Tineretului e in vizorul lui rade tot. Stau si ma intreb asa retoric oamenii astia sus pusi care spera sa se duca pe lumea cealalta probabil cu masinile, vilele si gramezile lor de bani oare nu traiesc si ei printre noi ? Oare nu respira acelasi aer poluat si din ce in ce mai greu respirabil ca si ceilalti muritori? Oare nu or avea odrasle si urmasi carora sa le lase mostenire orasul, tara si planeta asta ?
Ce dracu o fi in capul lor ? Poate planuiesc sa se mute pe Marte.




Cat despre noua piata Progresul, o mare constructie « civilizata » cu parter si etaj + parcare care a luat fata tuturor blocurilor din spate si a fost inaugurata in dulcele stil romanesc cand era gata pe jumatate, ce sa mai zic ? In hala de carne, peste si alte produse alimentare de la parter desi este aer conditionat nu face fata aproape deloc si cateodata e un miros insuportabil. Eu pe timpul verii nu prea am curajul sa cumpar de acolo.

In ziua in care a facut marea inaugurare, undeva prin aprilie, am dat nas in nas cu primarul insotit de 6 aghiotanti purtatori de agende. Mi-am facut curaj si i-am zis ce ma doare – adica sa puna mai multe pubele in sector, inclusiv in fata blocului meu unde e mereu mizerie si sa planteze mai multi copaci. Si a zis ca da stie si o sa faca. Pana acum ciu ciu.

Iar copacii i-am plantat pe cheltuiala asociatiei ca primarul stie doar sa taie.

In ceea ce priveste reabilitarea, asta poveste. Stau intr-un bloc stradal, din anii ’60 si ne tot duce cu vorba din martie 2013 ca cica se va face dar se pare ca acum e prea ocupat cu blocurile de pe Bulevardul Cantemir ca sa ne mai acorde si noua atentie sau buget.


Halal primar ! A naibii sa fiu daca il mai votez vreodata.
2 Responses
  1. Roxie Says:

    doar nu-l durea gura sa spuna ca o sa faca...
    si eu as vrea niste cosuri pentru deseuri selective. nu cred ca exista la noi in sector si nici nu prea am mai vazut nici in alte sectoare. apropo de asta, exista anumite magazine Mega Image unde poti duce PET-uri si doze de aluminiu.


  2. Unknown Says:

    exista in sector destule insa nu sunt amplasate unde este cea mai mare nevoie de ele. de exemplu, de la Toporasi pana la Sura mare sunt vreo 6. Dar ar trebui mai multe.


Trimiteți un comentariu