Am vizitat azi targul de carte Gaudeamus (20 – 24.11.2013) aflat la editia cu numarul 20. In aceasta postare mi-am propus sa impartasesc atat impresiile mele cat si alte informatii pe care le-am citit dopo, in gazeta targului (afland astfel ce am ratat la targ).

Eu am avut un buget dinainte stabilit si de la care nu era chip sa ma abat iar ca timp, am avut la dispozitie doar 2 ore si 15 minute. Imi facusem de cu seara, o lista, atat cu carti cat si cu edituri pe care doream sa le vizitez. In felul asta, mi-a fost in principiu, destul de usor sa ma concentrez pe ce ma interesa.

Microbuzul de la intrare. Nu am apucat sa testez.
E foarte util sa iti gestionezi foarte bine timpul astfel incat sa ai tinte foarte clare dar, in acelasi timp sa iti ramana timp sa te mai plimbi printre standuri si sa explorezi, sa descoperi diverse lucruri  inedite, carti, oferte, concursuri, “chestii care nu erau in plan”.

Pentru mine este o incantare sa merg la targuri de carte insa, din pacate, timpul zboara intotdeauna prea repede.

Din ce am observant, la marile edituri, lumea se cam calca pe picioare (asta vineri pe la pranz nu vreau sa imi imaginez ce o sa fie in ultimele 2 zile) iar ofertele trambitate nu erau oferte in realitate. Preturile erau aceleasi ca in orice librarie sau ca in supermarketurile din mall-uri si nici vorba de chilipiruri. In librariile online, aceleasi carti aveau preturi mult mai avantajoase. Asa ca intr-o prima faza am cam fost dezamagita atat de faptul ca era pacaleala cu preturile cat si de faptul ca nu am gasit cateva dintre cartile pe care mi le doream foarte mult.


Dupa ce am trecut de faza asta si m-am mai relaxat, mi-am dat voie sa mai hoinaresc printre standuri. Asa am gasit un stand care vindea felicitari cu tot cu plic, unele chiar bilingve la 1 leu (in zona standului cu francofoniei, nivelul 2 cred). Am cumparat una draguta pentru o prietena din strainatate.

Am constatat ca se gaseau si carti cu 1 leu, 3 lei 5 lei dar depinde de ceea ce cauti. Din pacate, astea nu erau in aria mea de interes. Dar, in general, pretul cartilor incepe de la 10 lei in sus. Asa se face ca in ultima jumatate de ora am descoperit niste carti interesante, care, evident nu erau pe lista mea dar, datorita pretului mi s-au parut atractive. Asa am “ras” 3 carti de la Editura Paralela 45 cu 10 lei fiecare si 5 manuale de limba engleza la pretul de 45 lei toate impreuna.

Una dintre mascotele Lego
In total am luat 6 carti si 5 manuale si am reusit sa ma incadrez in buget. Nu stiu cum reusesc intotdeauna sa fac asta. Cred ca ar trebui sa ofer consultanta pe chestia asta - cum sa faci vrajitorii cu un buget modest J.

Ca recomandari as avea :

  • Sa-ti definesti bine ariile si domeniile de interes.
  • Sa te interesezi dinainte ce edituri participa.
  • Sa iti faci o lista de carti si sa incerci sa nu te abati de la ea…………..prea mult J
  • Incearca ca te uiti inainte la preturile din librariile online. Informatia te va ajuta sa discerni intre adevaratele oferte si preturile umflate artificial si nu dai banii aiurea pe niste carti pe care le poti cumpara mai ieftin din alta parte.
  • Nu uita sa iei de la intrare planul expozitiei (cum intri pe stanga, standul de informare al targului). Iti va fi foarte util pentru a gasi mai usor editurile pe care vrei sa le vizitezi. Daca te pierzi in multime sau incurci nivelurile pe care sunt organizate standurile, nu uita ca standul fiecarei edituri are un numar. E foarte util atunci cand vrei sa stii unde te afli.
  • Daca ai nevoie de orice alta informatie legata de targ, expozanti etc intreaba la intrare la standul de informare al targului. Pe oricine altcineva vei intreba (gen expozanti, vizitatori, hostesse etc) este total paralel cu subiectul. Garantez!
  • Dupa ce ai terminat cu tintele clare, lasa-ti timp si tihna pentru hoinarit printre standuri. E cea mai buna modalitate de a descoperi chestii interesante si de a-ti cheltui banii ramasi in portofel. Dar merita, zic eu J


Astea sunt cumparaturile de azi :)

Si uite-asa iar m-am intors cu vreo 5 kg de carti de la targ.

Iti urez timp, tihna si vizita placuta!



P.S. Cat despre celelalte informatii din gazeta, revin cu o noua postare ca am lungit-o prea mult cu impresiile.


0 Responses

Trimiteți un comentariu