Ideea acestei postari mi-a venit citind articolul scris de Marius Chivu in numarul din decembrie al revistei Elle.

Cum ar fi sa nu mai putem vorbi…..dintr-o data? Sa ne pierdem capacitatea de a avea limbaj articulat, ceea ce ne deosebeste de animale, cica. Cum ar fi viata fara voce? Nu m-am gandit niciodata cum ar fi daca, dintr-odata ne-am pierde abilitatea de a rosti cuvinte insa nu si pe cea de a asculta. Asa ca am sa fac acum acest exercitiu de imaginatie.

In primul rand, cel mai logic lucru pe care l-am putea face, ar fi sa invatam negresit, limbajul surdomutilor pentru a ne putea intelege intre noi atunci cand suntem fata in fata.



Insa ce te faci atunci cand ai de comunicat cu alti oameni aflati in alt loc, oras, judet, regiune, tara sau continent?

Cred ca retele sociale, email-ul si SMS-urile ar fi la putere. Sa vezi atunci ce putere va avea Facebook-ul.

Companiile de telefonie mobile si-ar elimina din abonamente oferta de apeluri incluse. Oricum  cine le-ar mai folosi? Cred ca ar spori numarul de apeluri video insa ce te faci cu cei care nu au telefoane compatibile? 

Producatorii telefaonelor care permit apeluri video s-ar imbogati. Oricum telefonia fixa ar disparea complet, parerea mea, devenind complet inutila. In mediul de afaceri, ar spori cererea pentru teleconferinte si teleprezenta.

Daca nu am putea vorbi, ne-am asculta mai mult unii pe altii. Asta ar fi un lucru bun. Si in felul acesta poate am comunica direct, de la inima la inima sau chiar telepatic. Imi place cum suna asta! Si bineainteles nu am mai spune atatea prostii negandite.

Oamenii s-ar reintoarce si la pix si hartie. Poate ca ar reincepe sa-si scrie scrisori.

Radioul ar disparea sau ar difuza numai muzica si atat. Doar muzica fara vorbe, cum suna sloganul unui post de radio autohton.

Nu stiu ce s-ar intampla la cinema si la teatru. Bine ca exista pantomima dar in mod cert nu ar mai fi acelasi lucru.

Nu s-ar mai face muzica. Asta ar fi intr-adevar dramatic. Iar la concerte, toti artistii ar trebui sa faca musai playback.

La tv ar fi numai programe in limbaj surdomut. Si in mod cert nu s-ar mai debita atatea aberatii pe minut. Cred ca talk show-urile ar disparea, ceea ce nu ar strica, pentru ca oricum ne polueaza cam degeaba, multe dintre ele. Mai ales in peisajul autohton. Iar disparitia lor ar aduce numai beneficii. Si cam totul ar trebui sa aiba subtitrare.

Poate ca ar creste numarul scriitorilor, bloggerilor, jurnalistilor si gazetarilor. Si poate oamenii ar citi mai mult. Uite inca un lucru bun!


Sau poate ca s-ar inventa roboti care sa “traduca” semnele surdomutilor in limbaj articulat. Cine stie?

2 Responses
  1. Pishky Says:

    Interesantă viziune... deși, la prima vedere, dispariția atâtor lucruri ar fi benefică, totuși a fi surdomut e un mare minus pentru fiecare în parte.
    E plăcut să auzi vocea caldă a unui om iubit de lângă tine, a familiei, a prietenilor. E plăcut să poți asculta muzică, sunete abstracte sau orice altă chestie plăcută.


  2. Unknown Says:

    Asa este. Insa eu am zis ca putem auzi insa nu putem vorbi.


Trimiteți un comentariu