Raspunsul la aceasta intrebare pare o misiune imposibila pentru multi dintre parintii zilelor noastre. Ascultam deunazi o emisiune in care cateva mame se plangeau exasperate, ca ai lor copii nu si mai scot nasul din tablete, calculatoare si telefoane mobile si ca, in ciuda restrictiilor impuse, gasesc rapid solutii inovative ca sa ajunga cu orice pret la Internet.

Un copil care citeste va deveni un adult care gandeste

Pai dupa ce parintii au devenit intr-o masura mai mica sau mai mare dependenti de tehnologie, cam era de asteptat ca si copii lor sa se nasca daja cu “microbul” asta implantat.

S-au tot facut campanii peste campani in sprijinul ideii ca cititul este cool. Si cred ca intr-o oarecare masura unele chiar si-au atins scopul. Cel putin, Facebook-ul este plin de imagini si citate care ridica in slavi placerea lecturii. Asta e o tendinta buna dupa parerea mea.

Asa cum scriam si in articolul despre educatie, cititul este unul dintre obiceiurile sanatoase care ar trebui implementate de catre parinti in primii 7 ani de viata. Acestia sunt baza educatiei unui individ, iar parintii, oricat de ocupati ar fi cu traiul de zi cu zi, ar trebui sa fie constienti de rolul covarsitor pe care il au in aceasta privinta.


Eu inca nu am copii, insa m-am gandit de multe ori cum mi-as stimula copilul sa citeasca?

Eu cred in puterea exemplului personal. Pe principiul; copilul face ce vede la parinti;  asa ca ma gandesc ca un copil cu 2 parinti care incearca sa isi aloce macar o ora pe zi cititului si care creste intr-o casa cu o biblioteca sanatoasa, va avea sanse sa dezvolte acest bun obicei mult mai repede si poate chiar sa ajunga sa citeasca din proprie initiativa.

Si scoala are rolul sau in stimularea interesului copiilor pentru citit insa eu in conditiile actuale eu nu m-as lasa pe mana ei.



Un alt obicei sanatos care poate duce la cultivarea interesului copilului pentru placerea lecturii este si cititul povestilor de catre parinti sau bunici, seara, inainte de culcare. Asta se mai numeste si timp de calitate petrecut cu copilul tau, care duce si la intarirea legaturilor dintre parinti si copii. Si uite asa, parintii pot impusca doi iepuri dintr-o lovitura J

Primbandu-ma recent printre standurile targurilor de carte, am observat ca oferta de carte pentru copii este foarte variata. Slava Domnului, copiii si adolescentii din zilele noastre gasesc oferte pentru toate gusturile. Astazi poate ca nu mai sunt la moda fratii Grimm, Ion Creanga sau Mihail Sadoveanu  pe care mi-i citea strabunica inainte sa adorm ci alti eroi si alte personaje sau povesti care mai de care, cum ar fi de exemplu Manualul Printeselor, seria Oksa Pollock, Pisicile razboinice, Soboratii sau Pixi de la Editura ALL.



Imagini preluate de pe http://www.descopera.ro si Facebook


Articol scris pentru Spring Super Blog 2014



2 Responses
  1. Cartile raman o investitie, pe care multi nu vor, sau nu sunt pregatiti sa si-o asume.


  2. Unknown Says:

    E treaba lor daca nu gandesc dincolo de nas.


Trimiteți un comentariu