Duminica 25 mai am asistat la un concert de muzica gospel organizat si pus in scena prin efortul comun al catorva biserici evanghelice.

Desi evenimentul a fost anuntat pe Facebook iar intrarea a fost libera, nu credeam ca Arenele Romane (locul de desfasurare) se vor umple de oameni atat de repede. Era ticsit de lume.


Este un eveniment care se tine o data pe an in mai multe orase din tara.

Nu este prima data cand asist la un concert de acest gen. Acum cativa ani, am mai fost la un concert de muzica gospel (muzica bisericeasca ritmata si vesela) la Sala Palatului ; concertul unui american pe nume David (nu i-am retinut numele de familie J). Asa ca pot face o comparatie intre cele 2.

Impreuna cu 2 colege de serviciu. Una dintre ele a cantat in cor
Concertul de la Arenele Romane a fost un eveniment frumos. Un cor de aproximativ 500 de persoane (toti imbracati in negru, nu am prea inteles de ce. Aratau cu totii de parca erau la mormantare, dar sunt convinsa ca era o semnificatie in chestia asta, care insa mi-a scapat mie J) si niste povesti de viata ale unor oameni care l-au descoperit pe Dumnezeu, fiecare in felul sau si in momente diferite de viata.

Cand a inceput corul sa cante, au fugit norii, asa de frumos au cantat. Si se vedea ca o faceau cu bucurie si cu placere.


Iar dirijorul lor, un canadian, emana asa o energie buna si era un tip foarte tonic. Chiar molipsitor J

Este o muzica foarte frumoasa, tonica, vesela, care parca iti da speranta si iti transmite o stare buna. Parca ar fi despre insasi bucuria de a trai. In comparatie cu cantecele din bisericile ortodoxe unde te cam ia somnul si in nici un caz nu-ti vine sa dansezi….hm e cu totul altceva.

Mie mi-a placut concertul Sing Gloria si am plecat de acolo cu o alta stare de spirit…evident imbunatatita. Ca si dupa primul concert de care spuneam mai sus.

Muzica buna e o incantare pentru suflet indiferent de religie.

P.S. Ce pacat ca Arenele Romane raman o paragina si arata inca deplorabil.








4 Responses
  1. mikerux Says:

    mă bucur tare mult că ți-a plăcut la concert. asta înseamnă că eforturile participanților - și numai de a venit de la Cluj - au dat roade.

    despre îmbrăcăminte: dacă veneam fiecare cum voia, nu mai arătam a cor, a tot unitar, nu?
    sau hai: să zicem altă regulă, să fie jos negru și sus o culoare. te-ar fi durut ochii la 500 de nuanțe de verde-mov-albastru-gri-portocaliu-roșu.

    cât despre muzica gospel: e mai mult decât muzică creștină ritmată, fiindcă David Phelps nu cântă Gospel neapărat :) sau nu astfel de gospel.
    Practic, Gospel se traduce cu ”Evanghelie”, cântăm deci o muzică menită să aducă evanghelia în atenția celor care o ascultă.


  2. Spunsieu Says:

    E un eveniment la care mi-am dorit mereu sa ajung, imi place gospelul foarte mult.


  3. Unknown Says:

    O parte din cantecele pe care le-ai auzit la concert se vor mai canta duminica viitoare la o biserica(insa doar un grup mai restrans, cei de la bucuresti). Intreaba pe colega ta care a fost in cor pt detalii...si de ce nu? poti veni cu cine doresti tu sa se simta la fel de bine ca si tine cand le-ai auzit pt prima data! :)


  4. Unknown Says:

    din pacate nu pot ajunge duminica viitoare pentru ca lucrez, dar good to know.

    multumesc pentru precizarile legate de muzica gospel. ceea ce am scris, reprezinta doar o definitie personala, creata in urma celor 2 concerte la care am fost. nu stiu foarte multe despre acest tip de muizca, nu am citit nimic si nici nu am cautat informatii in mod special.

    cat despre imbracaminte...imi dau seama ca trebuia sa aratati ca un tot unitar, nu ca la circ, insa la 500 de oameni.....a fost prea mult negru pentru retina mea :)

    Insa, ati putea incerca si alte combinatii de culori. De exemplu alb si negru, negru si rosu sau v-ati putea imbraca toti in violet/mov. E culoarea legaturii cu divinitatea.....o sugestie :)


Trimiteți un comentariu